Dottorato in Informatica e Scienze Matematiche e Fisiche

Ph.D. Course in Computer Science, Mathematics and Physics

The Ph.D. course in Computer Science, Mathematics and Physics is an interdisciplinary course with research themes that range from theoretical and formal aspects to applied, experimental and computational aspects of Computer Science, Mathematics, and Physics.

The course was created with the XXIX cycle from the merger of two existing Ph.D. courses at the University of Udine:

• Computer Science: active in Udine since 1983, year of activation of the first doctoral cycle in Italy. Initially part of a consortium with the University of Pisa and Genoa, the Computer Science course has become autonomous from the XII cycle.
  • Mathematics and Physics: active in Udine since 2001 (XVII cycle).

Training goals

Ph.D. Board

Students

Teaching activites – Cycle XXXIII

Additional teaching activites – Cycle XXXIII

Ph.D. programs web site at the University of Udine

October 20, 2016 - Presentation

Dottorato in Informatica e Scienze Matematiche e Fisiche

Il corso di dottorato in Informatica e Scienze Matematiche e Fisiche è un corso a carattere interdisciplinare i cui temi spaziano dagli aspetti teorico-formali a quelli più applicativi, sperimentali e computazionali dell’Informatica, della Matematica e della Fisica.

Il corso nasce con il XXIX ciclo dalla fusione di due corsi di dottorato già esistenti presso l’Università di Udine:

• Informatica: presente a Udine sin dal 1983, anno di attivazione del primo ciclo di dottorato in Italia. Inizialmente consorziato con le Università di Pisa e Genova, il corso in Informatica è divenuto autonomo dal XII ciclo.
  • Matematica e Fisica: attivo a Udine dal 2001 (XVII ciclo).

Collegio dei Docenti

Offerta didattica – XXXIII Ciclo

Offerta didattica aggiuntiva – XXXIII Ciclo

Sito web di ateneo sul dottorato